Last van writer’s block? Hier zijn drie brainstormmethodes voor nieuwe inspiratie!

Je weet dat het als bedrijf belangrijk is om regelmatig nieuwe content te delen. Op je website, in je nieuwsbrief, op je social media kanalen,… Er zijn heel veel kanalen om in te zetten en soms is de inspiratie eventjes op. Dat is heel normaal en ook helemaal niet erg! Je bent in ieder geval aan het juiste adres, want in deze blog ontdek je drie brainstorm methoden waarmee je meteen bakken inspiratie opdoet. Pas op, want je vingers zullen jeuken om met al die nieuwe inspiratie aan de slag te gaan!

 

Het ABC van…

 

Het ABC van… is misschien wel één van mijn favoriete manieren om te brainstormen. Neem er pen en papier bij en schrijf het alfabet van A tot Z naar beneden op je blad. Zet bovenaan een thema waarbinnen je wil brainstormen, of zelfs de sector waarin je actief bent. Naast elke letter zet je een onderwerp dat met die letter begint. Bij sommige letters zal je meerdere woorden kunnen zetten en bij andere letter geen. Dat maakt niet uit!

De onderwerpen die je hier hebt neergeschreven zijn er om uit te werken op al je verschillende kanalen!

 

Informeren – inspireren – amuseren

 

Elk stukje content dat je creëert valt onder te verdelen in één van deze drie categorieën: informeren, inspireren of amuseren. Neem een blad papier en schrijf deze drie woorden bovenaan je blad. En denk na: waarover kan jij je publiek informeren? Waarmee kan jij hen inspireren? En misschien kan je hen ook wel amuseren?

Schrijf alles wat in je opkomt neer, je kan daar later nog altijd in gaan schrappen. Voor nu draait het erom dat je weer nieuwe inspiratie vindt om content rond uit te werken!

 

Content repurposing

 

Je moet het warm water niet altijd opnieuw uitvinden. Zeker niet als het gaat over content. Het is zo vluchtig, zeker op social media, dat je gewoon inspiratie kan halen uit je oude content! Welke oude blogs kan je opfrissen? Welke social media posts scoorden goed in het verleden en kan je opnieuw delen (misschien lichtjes aangepast)? Welke oudere content kan je op nieuwe kanalen delen?

 

Et voilà, als jij hiermee geen nieuwe inspiratie hebt gevonden, weet ik het ook niet meer! 😉

Kan je wel wat hulp gebruiken en wil je graag uitgebreid brainstormen? Ontdek hier hoe wij jou kunnen ondersteunen!