Je content staat of valt met een goede strategie. Zonder contentstrategie schiet je losse flodders en past het niet binnen het grotere plaatje van je bedrijf. Je hebt geen concreet doel of plan en je weet dus ook niet waar je naartoe werkt met je content.
Je begrijpt dus al waarom een contentstrategie zo belangrijk is voor je bedrijf. Ik geef je hieronder 3 voordelen van een contentstrategie, en eigenlijk zijn het er nog zoveel meer!
Je behaalt resultaten
Met een contentstrategie is er een plan van aanpak voor de online zichtbaarheid van je bedrijf. Je hebt concrete doelen waar je naartoe kan werken, dus spreekt het voor zich dat je ook jouw content inzet om bij te dragen aan deze vooropgestelde doelen. Je krijgt op die manier resultaten om de effectiviteit van je content te meten en bij te sturen waar nodig. Doelen opstellen, content creëren, resultaten behalen: check!
Je vergroot je online zichtbaarheid, je communiceert duidelijk je personal brand, genereert meer leads en haalt nieuwe klanten binnen! Dankzij een contentstrategie trek je de juiste klanten aan, waardoor ook je omzet omhoog gaat door je content op een strategische manier in te zetten.
Strategie geeft je rust
Online groei voor offline rust, dat is ons motto! En het is juist die contentstrategie die je rust geeft. Het geeft een duidelijke structuur aan je contentplanning en waar je online naartoe wilt gaan met je bedrijf. Heb je even geen inspiratie of weinig tijd? Je kan op elk moment teruggrijpen naar je contentstrategie om makkelijk iets uit je mouw te schudden.
We weten dat content marketing niet altijd de favoriete bezigheid van ondernemers is, maar toch kan het een enorm verschil maken voor je bedrijf. Als je eventjes de tijd vrijmaakt om stil te staan bij je bedrijf en een contentstrategie op te stellen, zal je dit achteraf alleen maar ten goede komen. Met een strategie in je achterhoofd voelt de struggle van content maken al een pak makkelijker, wat je dan weer rust geeft. Zie je, een contentstrategie loont dus echt!
Persoonlijk plan
Wil je bij het lezen van deze blog graag een contentstrategie voor je bedrijf uitwerken, maar weet je niet waar te beginnen? Daar hebben we bij De Contentfabriek natuurlijk een plan voor om jou te helpen!
Je kan zelf aan de slag gaan met ons werkboek volgens de 7 stappen van het Contentfabriek framework. Je hebt op die manier zelf de touwtjes in handen, met de ‘Nooit meer zonder content’ cursus als ondersteuning.
Wil je liever wat meer hulp? Tijdens een strategiedag bekijken we samen de 7 stappen van ons framework, om zo jouw contentstrategie uit te werken. Ontdek hier op welke bouwstenen onze Contentfabriek is gebouwd.
Je denkt met de cursus of strategiedag na over de waarden en doelen van je bedrijf en wie je ideale klant is en je dus ook wilt bereiken. Je kiest de juiste kanalen, thema’s, onderwerpen en formats. Je wordt met andere woorden helemaal ondergedompeld in je eigen bedrijf. Bij een strategiedag maken we achteraf een strategisch rapport en contentplanning voor je op.
Op het einde van de rit ben je dus voorzien van een uitgebreide contentstrategie, volledig op maat van jou en je bedrijf. Je onderscheid je bedrijf met dit persoonlijk plan van alle andere bedrijven in je sector. Nu je weet op welke kanalen je wilt inzetten en over welke onderwerpen je gaat spreken is het al veel duidelijker voor zowel jezelf als je klanten wie je bent als bedrijf en waarvoor je staat. Je kent jouw kernwaarden en wat je bedrijf zo uniek maakt. Je zet op die manier jouw troeven in de kijker!
Je hebt een contentstrategie in handen die volledig gericht is op de identiteit van je bedrijf. De content die je nu gaat maken draagt bij tot het opbouwen van een sterkere band met je klanten en je zorgt voor herkenning. Je content zorgt dus voor een onderscheidende en herkenbare online aanwezigheid.
Klinkt toch als een fantastisch plan, niet? Wil jij graag onze ondersteuning om een contentstrategie op te stellen? Boek dan een gratis kennismakingsgesprek en we kijken samen wat De Contentfabriek voor jou kan betekenen.