D

De drie grootste struggles van ondernemers*

Content marketing struggles bij ondernemers

*over content marketing. Recent deden we met De Contentfabriek een rondvraag bij ondernemers. We stelden hen 3 vragen: ‘Wat betekent content marketing voor jou?’, ‘Wat vind je moeilijk aan content marketing?’ en ‘Wat zou je leven makkelijker maken m.b.t. content marketing?’ De antwoorden zijn verrassend. Of toch niet? Dit zijn de drie grootste struggles van ondernemers.

Ik heb geen idee

60% van de ondervraagden heeft geen idee waarover ze zouden kunnen bloggen. Of ze komen niet verder dan de promotie van de producten of diensten die ze verkopen. Dat zijn natuurlijk al hele goede onderwerpen om iets over te schrijven en delen. Maar er is nog zoooooo veel meer dan dat.

Ideeën genereren om over te vertellen hoeft niet moeilijk te zijn. Bij onze gratis tips krijg je al 7 suggesties zo aangeboden! Al is een consequente aanpak vertrekkend vanuit een strategie nog altijd beter natuurlijk. 🙂

Ik kan niet schrijven

Een tweede reden die ondernemers aangeven waarom ze zelf content marketing nog niet hebben omarmd, is omdat ze vinden dat ze niet kunnen schrijven. Nu ga ik niet beweren dat iedereen bestsellerauteur kan worden. Maar schrijven kan je leren. Echt. Oefening baart kunst!

En als het toch niet helemaal comfortabel voelt om zelf in je pen te kruipen, kan je iemand onder de arm nemen. (Hint: ik kan je helpen.)

Ik heb geen tijd

Als derde struggle met content marketing kwam ‘ik heb geen tijd’ bij 43% van de ondervraagden boven. Geen tijd hebben bestaat eigenlijk niet. Als je ergens geen tijd voor hebt, wil dat eigenlijk zeggen dat het ding waar je geen tijd voor hebt, niet je prioriteit krijgt. En dat is prima! Je kan immers niet alles altijd prioriteit geven.

Maar dan is het wel belangrijk om een oplossing te bedenken. Want hoewel content marketing van jou misschien geen prioriteit krijgt, is het wel prioriteit voor je business.

De drie grootste struggles van ondernemers

Ik begrijp het wel, die struggles. Maar wat als ik je nu vertel dat het geen struggles hoeven te zijn? Dat je moeiteloos content marketing kan implementeren in je business? Ik heb van content marketing mijn job gemaakt. Het is mijn tweede natuur en voelt voor mij zo normaal dat het als vanzelf gaat.

Daarom heb ik voor jou het Content Abonnement gecreëerd. Zo’n abonnement lost in een klap de drie grootste struggles van ondernemers op. En jij hoeft er amper iets voor te doen. Fijn hé? Ontdek het Content Abonnement.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *