W

Waarom jij nu met een bedrijfsblog moet beginnen

De Contentfabriek - Evi Driesen

Aah bloggen, mijn favoriete bezigheid. Mijn bedrijfsblog heeft me al heel wat gebracht: nieuwe klanten, tags op Facebook wanneer mensen vragen hebben over bloggen voor je bedrijf, continue bezoekers ook als ik minder actief ben op social media. En tegelijkertijd onderscheid ik me van mijn concullega’s. Da’s zelfs geen triple win meer, dat gaat veel verder dan dat. En weet je wat nog het mooiste aan bloggen voor je bedrijf is? Het is voor iédereen toegankelijk, welke niche je ook hebt.

Heb jij nog geen bedrijfsblog? Of heb je er al een maar moet die even afgestoft worden? Na het lezen van deze blog ga je niet weten hoe snel je eraan moet beginnen. Ik neem je mee in waarom jij nu met een bedrijfsblog moet beginnen en hem best vandaag nog (nieuw) leven inblaast!

Het is een extra kanaal

Een bedrijfsblog kan je nog het beste bekijken als een extra kanaal om met je (potentiële) klanten in contact te komen. Ok, je blog staat meestal wel op je website, maar bekijk die twee maar los van elkaar.

Wist je dat mensen al tot 8 keer in contact met jou en je product moeten zijn geweest vooraleer ze de stap zetten om te kopen? Da’s best veel. Je blog is naast je website, social media kanalen en e-mailmarketing een extra online kanaal om je bedrijf te laten zien.

Zet je producten en diensten op een andere manier in de kijker

Met een blog, of eigenlijk met content marketing in het algemeen, wil je zo veel mogelijk waarde bieden aan je lezers. Ook met een bedrijfsblog ga je ervoor zorgen dat je extra waarde geeft. Je moet niet àl je geheimen prijsgeven, maar net genoeg dat je lezer getriggerd is en interesse krijgt in de producten en diensten die jij aanbiedt. Die zijn namelijk een oplossing voor zijn of haar probleem.

Met een bedrijfsblog kan je dus je producten en diensten op een heel andere manier in de kijker zetten. Je gaat namelijk nadenken over hoe de dingen die jij verkoopt je lezers helpen en dat wordt de insteek van je blog. Het is eigenlijk verkopen zonder te verkopen. 😉

Een blijvende bron van inspiratie

Weet je wat ik nu zo leuk vind aan een bedrijfsblog? Het blijft een bron van inspiratie. Uit één bedrijfsblog kan je maanden aan content voor je social media en e-mails halen. Steeds weer opnieuw. Stel je eens voor wat dat geeft als je een blog per maand hebt om online te zetten. Dan moet je nooit meer ver op zoek naar inspiratie voor content voor je social media. Zalig!

Een bedrijfsblog is eigenlijk een must voor elk bedrijf dat serieus nieuwe klanten wil aantrekken en een band wil blijven houden met bestaande klanten. Ben jij overtuigd waarom je nu met een bedrijfsblog moet beginnen, maar weet je niet goed waar je over kan bloggen? Of gaat schrijven jou niet zo vlot af? Of heb je er de tijd niet voor? Dat begrijp ik. Als ondernemer heb je natuurlijk andere taken die belangrijk zijn voor het draaiende houden van je business.

Daarom heb ik het Content Abonnement bedacht. Met dat abonnement heb je elke maand een nieuwe blog in je mailbox, aangepast aan je doelgroep, geoptimaliseerd voor SEO en klaar om te delen op je bedrijfsblog! We bepalen elke maand samen het onderwerp, en meer hoef jij daar niet voor te doen. Oh, en je krijgt er nog eens 3 social media insteken bovenop. Waar wacht je nog op?

PS: Ben je al overtuigd van een Content Abonnement? Ga dan rechtstreeks naar de checkout pagina!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CONTENTFABRIEK_LOGO